Departure and Arrival

11 juli 2019 - Kamloops, Canada

Vandaag was het dan toch eindelijk zo ver, de reis is begonnen. Vanochtend ging de wekker om kwart over zes om op tijd naar Schiphol te vertrekken. Aangekomen op Schiphol hoefde ik alleen mijn bagage af te geven en door de douane. Natuurlijk ook afscheid moeten nemen van mijn liefdes, maar dit ging mij makkelijker af dan ik had verwacht. De eerste vlucht ging naar Frankfurt en was zo voorbij, de tweede vlucht naar Vancouver daarin tegen, leek maar geen einde aan te komen. De vlucht duurde lang, er zat een man naast mij die bijna op schoot kwam zitten en toen ook nog de gene voor mij zonder aankondiging zijn stoel volle bak naar achter gooide waardoor mijn drinken over mijn schoot ging dacht ik echt waar ben ik aan begonnen. Maar heb mezelf snel herpakt en de meneer voor mij vriendelijk gevraagd weer rechtop te gaan zitten (dit deed hij gelukkig ook). Mijn drinken opgedronken (wat er nog van over was) en een film aangezet. Op Vancouver moest ik langs een digitale paspoort controle waarbij je ook een vragenlijst moest invullen. Dan kreeg je een bonnetje met je foto erop en die moest je dan bij de volgende controle weer laten zien waar ze je dan wat vragen stellen over wat je in Canada komt doen maar dit stelde (gelukkig) niet zo heel veel voor. Toen ik daar doorheen was moest ik mijn koffer gaan halen en opnieuw weer inleveren, dit ging allemaal wel vrij snel en soepel dus dat was wel fijn. Daarna kon ik naar de gate gaan die mij in Kamloops ging brengen. Ik ging naast een meisje zitten en toevallig was ze Nederlands en hebben we even gekletst. Nu mocht ik het laatste vliegtuig in, tot nu toe is dit het kleinste vliegtuig waar ik ooit in heb gezeten. Maar het was wel de leukste vlucht van alle drie, met een mooi uitzicht over het nu al prachtige landschap en er zat een hele vriendelijk man naast mij waar mee ik ook heb gekletst. Hij ging naar zijn familie in Kamloops en woont zelf in Vancouver dus daar hebben we het over gehad. Aangekomen in Kamloops hoorde ik dat ik morgen word opgehaald in plaats van vandaag en dat ik naar een hotel moet met de shuttle. Heel leuk zo'n shuttle maar die was dus al weg voordat ik met mijn tassen buiten stond. Omdat de volgende pas zou komen na minstens 2 uur heb ik maar een taxi genomen. Dit was ook een super vriendelijke jongeman die vertelde dat hij hier op de uni zit en dat dit zijn bijbaantje is. Kortom het was een hele lange dag en tot nu toe zijn de mensen hier super vriendelijk, gezellig en behulpzaam. Het is hier nu 18.40 maar ik ga al slapen om dan te hopen dat mijn jetlag mee gaat vallen. Dus slaaplekker!!

1. Petra:
    11 juli 2019
    Ben blij voor je Dat het allemaal goed gaat .dus genieten maar in dit grote avontuur
  2. Maris:
    11 juli 2019
    Hoi meis, morgen naar de Ranch, spannend! Hopelijk word je lekker uitgerust wakker. Veel plezier! X mamma
  3. Linda:
    Heel veel plezier meis ...geniet ervan .xxx
  4. Ton:
    11 juli 2019
    Hi lief, fijn dat het allemaal goed is gegaan. Leuke foto’s erbij! 👍🏻
    Enjoy! Xxx
  5. Rosa:
    11 juli 2019
    Fijn dat je veilig ben geland,en dat je snel verder kon.
    Geniet er van.
    En wat mooi dat wij ook mogen mee genieten.
    Liefs van ons
  6. Opa Bom:
    Leuk om je te volgen.
    Groetjes Opa Bom (+Ruud)
  7. Oma:
    11 juli 2019
    Het is geluk Shanti ben heel benieuwd naar het plekje waar je naar toe gaat heb ook al naar wat foto's gekeken het is er prachtig veel plezier lief😘❤️
  8. Wil Hensing:
    11 juli 2019
    Ik wens je een hele fijne tijd
  9. Ferry van Berkel:
    11 juli 2019
    Ook toevallig ik ben ook in kamloops geweest. Have fun en geniet van het mooie Canada.

Groetjes Ferry
  10. Fred:
    13 juli 2019
    Leuk hoor die verhalen! Kijk weer uit naar de volgende!
    Enjoy