Departure and Arrival

11 juli 2019 - Kamloops, Canada

Vandaag was het dan toch eindelijk zo ver, de reis is begonnen. Vanochtend ging de wekker om kwart over zes om op tijd naar Schiphol te vertrekken. Aangekomen op Schiphol hoefde ik alleen mijn bagage af te geven en door de douane. Natuurlijk ook afscheid moeten nemen van mijn liefdes, maar dit ging mij makkelijker af dan ik had verwacht. De eerste vlucht ging naar Frankfurt en was zo voorbij, de tweede vlucht naar Vancouver daarin tegen, leek maar geen einde aan te komen. De vlucht duurde lang, er zat een man naast mij die bijna op schoot kwam zitten en toen ook nog de gene voor mij zonder aankondiging zijn stoel volle bak naar achter gooide waardoor mijn drinken over mijn schoot ging dacht ik echt waar ben ik aan begonnen. Maar heb mezelf snel herpakt en de meneer voor mij vriendelijk gevraagd weer rechtop te gaan zitten (dit deed hij gelukkig ook). Mijn drinken opgedronken (wat er nog van over was) en een film aangezet. Op Vancouver moest ik langs een digitale paspoort controle waarbij je ook een vragenlijst moest invullen. Dan kreeg je een bonnetje met je foto erop en die moest je dan bij de volgende controle weer laten zien waar ze je dan wat vragen stellen over wat je in Canada komt doen maar dit stelde (gelukkig) niet zo heel veel voor. Toen ik daar doorheen was moest ik mijn koffer gaan halen en opnieuw weer inleveren, dit ging allemaal wel vrij snel en soepel dus dat was wel fijn. Daarna kon ik naar de gate gaan die mij in Kamloops ging brengen. Ik ging naast een meisje zitten en toevallig was ze Nederlands en hebben we even gekletst. Nu mocht ik het laatste vliegtuig in, tot nu toe is dit het kleinste vliegtuig waar ik ooit in heb gezeten. Maar het was wel de leukste vlucht van alle drie, met een mooi uitzicht over het nu al prachtige landschap en er zat een hele vriendelijk man naast mij waar mee ik ook heb gekletst. Hij ging naar zijn familie in Kamloops en woont zelf in Vancouver dus daar hebben we het over gehad. Aangekomen in Kamloops hoorde ik dat ik morgen word opgehaald in plaats van vandaag en dat ik naar een hotel moet met de shuttle. Heel leuk zo'n shuttle maar die was dus al weg voordat ik met mijn tassen buiten stond. Omdat de volgende pas zou komen na minstens 2 uur heb ik maar een taxi genomen. Dit was ook een super vriendelijke jongeman die vertelde dat hij hier op de uni zit en dat dit zijn bijbaantje is. Kortom het was een hele lange dag en tot nu toe zijn de mensen hier super vriendelijk, gezellig en behulpzaam. Het is hier nu 18.40 maar ik ga al slapen om dan te hopen dat mijn jetlag mee gaat vallen. Dus slaaplekker!!